menu

Een dag uit het leven van een Servicedeskmedewerker

Verhaal

Lees alle verhalenkeyboard_arrow_right
Header background

Een nieuwe werkdag is aangebroken. Hoe begin je?

Ik zorg dat ik om 08.20u op kantoor ben zodat ik nog 10 minuten de tijd heb om mijn computer op te starten, me aan te melden en koffie te halen. Om 08.30u gaat de lijn open en zitten we allemaal startklaar.

Door: Thirza de Jong, Servicedesk medewerker

Wat is jouw favoriete daily?

Iedere dag om 10.10 is de daily. Het hele bedrijf komt dan samen en krijgt updates over verschillende onderwerpen. Mijn favoriete daily is de Collega van de maand daily. Er wordt echt een teamgevoel gecreëerd doordat (bijna) het hele kantoor bij elkaar komt en er zijn vaak interessante, inspirerende of grappige sprekers aan het woord.

Lunchtime! Wat is jouw favoriete lunch? Heb je een signature lunch?

De lunch bij Guidion is fantastisch! Er is een gigantische keuze aan diverse soorten brood, vleeswaren, kazen, smeersels en rauwkost. Mijn favoriete lunch is een speltbroodje met avocado, kipfilet, hummus, wat sambal, sla en komkommer. En dan hebben we natuurlijk ook nog de lunchspecial, die iedere dag weer anders is. Mijn favoriet is de warme beenham.

Hoe ziet je dag er verder uit?

Iedere dag is anders, omdat je iedere dag andere klanten spreekt. Dat zorgt voor veel diversiteit. Ik werk vaak alleen voor de inkomende lijn. Ik neem de telefoon op als klanten ons zelf opbellen om een afspraak met een expert te maken. Een andere taak is het bellen van een campagne. Hierbij bellen we zelf klanten op om een afspraak te maken, omdat ze bijvoorbeeld over een week worden aangesloten bij hun nieuwe provider.

Wat is het leukste onderdeel van jouw baan?

Klanten blij maken! Dit kan bijvoorbeeld door storingen aan het internet op te lossen. Klanten willen vaak snelle oplossingen en het is elke keer een uitdaging om ervoor te zorgen dat de expert zo spoedig mogelijk langs komt. Als dit diezelfde dag nog lukt is de klant blij en ik zeer zeker ook.

Wat maakt het werken bij Guidion zo leuk?

Guidion groeit maar zorgt dat alle collega's betrokken zijn bij veranderingen. Zo delen we binnen Guidion belangrijke informatie via Sonar (ons interne communicatieplatform). Van het wekelijkse directieoverleg tot de lunchspecials, van IT-onderhoud tot geluksdagen. Over geluksdagen gesproken: Guidion stuurt op geluk en biedt onder andere een geluksdag aan. Op deze dag mag je (betaald!) iets doen waar je gelukkig van wordt. Op mijn geluksdag heb ik samen met mijn huisgenoten een ouder-dochter diner georganiseerd. We hebben onze ouders flink in het zonnetje gezet.

Tot slot. Je dag zit erop, je springt op de fiets naar huis. Welk gevoel houd je aan de dag over?

Ik fiets met een voldaan gevoel naar huis. Ik heb aan mijn eigen werkgeluk bijgedragen door alles uit de dag te halen wat er in zit. Ik heb weer gelachen met collega’s en ik heb een hoop gelukkige klanten aan de telefoon gehad.

Deel Verhaal